Kriz kemer satışlarına yaradı, sıktıkça satıldı

”Manda ve sığır derisinden kemer, ayakkabı ve çantalık deri üretiyoruz. Türkiye iç pazarına yılda 2,5 milyon adet kemer üretilecek kadar deri satıyoruz.

Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde faaliyet gösteren Özşen Deri Ticaret Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Önder Şen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kemerlik deri sektörünün ekonomik krizden en az etkilenen sektörlerin başında geldiğini söyledi.

Deri Organize Sanayi Bölgesi’nde 1987 yılından bu yana 3 bin metrekare kapalı alanda günde 6 ton deri işlediklerini ifade eden Şen, özellikle kemerlik deri üretiminde çok iddialı olduklarını belirtti.

Firma olarak kemer, ayakkabı ve çantalık deri ürettiklerini anlatan Şen, şöyle devam etti:

”Manda ve sığır derisinden kemer, ayakkabı ve çantalık deri üretiyoruz. Türkiye iç pazarına yılda 2,5 milyon adet kemer üretilecek kadar deri satıyoruz. Bu nedenle ekonomik krizden çok fazla etkilenmedik. Kalite ve müşteri memnuniyetini arttırabilmek için teknolojik gelişmeleri ve yurt dışı fuarları takip ederek, yatırımlarımıza devam ediyoruz.

Konusunda uzman firmalarla işbirliğimizi sürdürmekteyiz. Son yıllarda Ar-Ge’ye verdiğimiz önemle, kurduğumuz laboratuvarlarımızda takip etmeyi değil öncü olmayı ilke edindiğimiz bu yolda ilerlemeye devam etmekteyiz. Amacımız bundan sonra dış pazara açılmak, ihracat yapmak.”

TÜRKİYE PAZARI

Türkiye’nin değişik yerlerinden yılda 1200 ton manda ve sığır derisi aldıklarını ifade eden Şen, ”Aldığımız ham derileri işleyerek, toplam 14 milyon desimetrekare mamul deri elde ediyoruz. Üretilen kemer, çanta ve ayakkabılık deriyi İstanbul, Çorum, Ankara ve Bolu bölgeleri başta olmak üzere Türkiye’nin her yerine satıyoruz. Yurt içi pazarında özellikle kemerlik deride çok iddialıyız. Kemerlik deri üretiminde başarılı kurumdan biri olduğumuz için ekonomik krizden çok fazla etkilenmedik. Bir çok firma son dönemde kriz nedeniyle küçülmeye ve işçi çıkartmaya yönelirken, biz kısmi olarak büyüdük ve işçi alımında bulunduk” dedi.

Şen, yurt içinde faaliyet gösteren bir çok büyük ve önemli kot markalarının, firmalarınca üretilen derilerden kemer yaparak kendi markalarıyla sattıklarını belirtti.

Şen, ”Türkiye’de faaliyet gösteren bir çok büyük kot markası bizden ürettiğimiz kemerlik deriyi alıyor. Bu derileri kendileri işleyerek kemer yapıyor ve kendi markaları altında halka sunuyor. Türkiye’deki kot markalarının yüzde 80′i bizim derileri işleyerek kendi markalarıyla satıyor” diye konuştu.

ÇİN VE UZAK DOĞUDAN AYAKKABI İTHALATI

Türkiye’de enerji maliyetlerinin çok yüksek olduğu için sanayicinin daha fazla yatırım ve istihdam olanağı sunamadığını bildiren Şen, şunları kaydetti:

”Ülkemizde enerji maliyetleri çok yüksek. Sanayicinin daha fazla yatırım yapabilmesi için bazı maliyetlerin devlet tarafından sanayiciye uygun ve cazip kılınması gerekli. Çin ve Uzak Doğu ülkelerinde maliyetler bizim ülkemize oranla çok daha düşük. Bu nedenle bizim ürettiğimiz malı yarı fiyatına bizim ülkemize satabiliyorlar. 2008 yılı resmi verilerine göre Türkiye’ye Çin ve Uzak Doğudan toplam 37 milyon çift ayakkabı geldiği biliniyor. Zaten maddi sıkıntılar içinde olan insanların çoğu, kaliteli ürün yerine ucuz ürünleri tercih edip, kaliteyi ikinci plana bırakıyor.”

Kaynak:NTVTÜRK

Eklenme Tarihi: 04.11.2008 Bu Sayfayı Yazdır
 
Diğer Başlıklar
Kriz kemer satışlarına yaradı, sıktıkça satıldı